16 Jun
16Jun

Semnătura electronică de tip AES (numită și semnătură autogenerată, în engleză Advanced Electronic signature) este o semnătură care poate fi utilzază în acele contractde de business care nu implică cerințe legale deosebite. Aceste semnături sunt iefttine și deci, puteți, de exemplu, să asignați câte una fiecărui angajat, pentru documentele interne ale companiei, sau chiar pentru variate contracte /comenzi care sunt lansate unor funizori cu care aveți o legătură de afaceri de lungă durată și cu care ați creat un nivel de încredere mare). 

NOTĂ IMPORTANTĂ: Aceste semnături de tip AES (sunt semnături electronice de tip 2) și nu sunt valide în relația cu organele statului român (ANAF, SPV, DITL, ONRC, etc.). Comunicările acceptate de autoritățile statului roman implica semnături autorizate de nivel 3 care sunt emise de către autorități de certificare românești sau internaționale. În relația cu ANAF și DITL, din păcate, se pot utiliza doar certificatele emise de către autoritățile de certificare române în timp ce pentru operațiunile cu Registrul Comerțului sunt valabile și cele emise de către autoritățile de certificare din străinătate.

Tocmai de aceea PATET.RO recomandă achiziționarea unui certificat digital calificat (așanumitul QES, de la Qualified Electronic Signature) care costă bani dar care oferă un nivel de securitate incomparabil mai mare și care, din punct de vedere legal, este recunoscută de organele statului ca și când smenatarul a semnat fizic documenul la ghișeu, în fața reprezentantului statului. Semnăturile electonice de tip 3 sunt emise de către  sau. 

Vom oferi totuți câteva detalii despre AES deoarece și acest tip de semnătură poate avea un domeniu larg de aplicare în afacerea dvs. 

În cele ce urmează o să oferim instrucțiuni pas cu pas cu privire la modul în care puteți chair dvs. (chair și fără o mare experiență informatică) să vă creați propria semnătură de tip AES. Informații mai detaliate se pot descărca, în format PDF, de aici.

Cum puteți genera electronice de tip AES, pentru uzul afacerii dvs

  1. In Acrobat Reader, faceți click pe Menu à Preferences apoi dați click pe Signatures
  2. În panelul din dreapta, în secțiunea Identities & Trusted Certificates selectați butonul More
  3. În secțiunea din dreapta selectați Digital IDs iar apoi apăsați pe butonul add
  4. În fereastra nou deschisă selectați A New Digital ID I Want To Create Now iar apoi faceți click pe butonul Next.
  5. Specificați unde doriți să stocați semnătura și apăsați apoi butonul Next. Aveți posibilitatea de a stoca semnătura în formatul PKCS#12 sau în Depozitarul de semnături al Windows-ului.  Selectați formatul PKCS#12. Noi recomandăm să utilizați Depozitarul de semnături al Windows-ului (Windows Certificate Store)
  6. În noua fereastră ce se va deschide puteți inscripționa informațiile despre dvs.
    1. Tastați numele complet, adresa de email și restul informațiilor personale ce vor fi stocate în acest ID digital. Aceste informații vor apărea la momentul în care veți certifica sau semna un document. Informațiile vor fi vizibile celor care vor primi documentul semnat de către dvs cu această semnătură de nivelul 2.
    2. Alegeți algoritmul de încriptate a cheii. Încriptarea pe 2048 biți  oferă mai multă securitate decât cea pe 1024 biți dar cea pe 1024 biți este compatibilă cu mai multe sisteme de operare.
    3. Puteți selecta aria de utilizare în secțiunea Use Digital ID For care poate fi doar semnături electronice, doar încriptare sau ambele. Recomandăm să selectați ambele. 
    4. Apoi apăsați butonul Next
  7. Este posibil ca în ecranul următor vi se cere să stabiliți o parolă pentru accesarea semnăturii digitale (dacă ați folosit varianta PKCS#12). Introduceți o parolă și asigurați-vă co o rețineți. Dacă aveți deja un certificat cu același nume sistemul vă permite să în suprascrieți.  Dacă nu există un certificat pre-existent sistemul va salva acest certificat.
  8. La acest moment semnătura dvs digitală este creată. Puteți să o exportați (partea publică, certificatul adică) și să o transmiteți către cei care ar pute avea nevoie pentru a o putea valida.

Informații mai detaliate se pot descărca, în format PDF, de aici.

Comentarii
* E-mailul nu va fi publicat pe site.